Genel Hatlarıyla; IRONMAN 70.3 Aix en Provence 2016

Geçen sene bu yarış hakkında Facebook da baya bir eleştiri yapmıştım. Aslında bu sene tekrar o yazıyı okuyunca neden gittiğimizi sorgulamadan edemedim =) Bu sefer buraya daha detaylı yazıp sizlerle de paylaşmak istiyorum bu yarışı.

Kesinlikle Aix eb Provence çok güzel bir şehir. Tarih akıyor ve çok hareketli. ara sokaklarda kaybolup bir anda kendinizi bir küçük meydan bir çeşme ve lokal bir cafe nin önünde bulabiliyorsunuz. Harika bir yer gerçekten. ama şehrin güzel olması yarışın da güzel olması anlamına geliyor mu bence yazdıklarımı okuduktan sonra karar verelim beraberce.



Provence'e ulaşım Marsilya üzerinden yapılıyor. Hem Sabiha'dan hem de Atatürk'den uçuş var. günde 2 defa. Marsilya'ya indikten sonra 8 Euro ya Provence giden otobüsler var. yaklaşık 40dk da varıyor şehire. Otobüste bisiklet çantası taşımaya alışıklar o yüzden sorun yaşamıyorsunuz. Extra bir ücreti de yok. Provence'de otobüsten indikten sonra finish alanı yaklaşık 500 metre ilerinizde. Otobüsten indiğiniz yer zaten Bisiklet-Koşu değişimi için bisikletten indiğiniz yer. Konaklama olarak finish alanına çok yakın yerler var. Biz 2 senedir Negro Coste die bir otelde kalıyouz, gitmeyi düşünenlere tavsiye ederim. Fiyatı çok uçuk değil ve Expo nun tam karşısı finishe 100m mesafede. Bisiklet çantanız tekerlekli ise bu mesafe yürüme mesafesi ama değilse uygun fiyata taksi ile 5dk da otele ulaşmak mümkün.

Yarışın genel profili şu şekilde. Yüzme Peyrolles denen bir yerde. Finish ve Expo nun olduğu yere yani Provence merkezine 20-21km uzaklıkta. Yüzmeyi Peyrolles de yaptıktan sonra bir U harfi şeklinde 90km lik 3 tane ciddi tırmanış içeren bir bisiklet parkurundan geçip T2 ye ulaşıyorsunuz ve şehir içinde 3 turdan oluşan yine eğimli bir parkurda 21k koşarak Aix en Provence merkezindeki finish çizgisine ulaşıyorsunuz. Burada kilit nokta start noktasının uzakta olması. Bu sebeple Cuma günü gidip yüzme denemesi yapma şansınız yok. Araç kiralama ya da bisiklete binerek gitme opsiyonları dışında. Expo su güzel bir yarış. Bol marka ve tüm ihtiyaçları karşılayacak ürünler mevcut. Yarışın detay kısımları ise aslında yarışa gitmeden çok önce başlıyor. Yarıştan bir gün önce ve yarış sabahı yüzme alanına gidecek otobüsler için önceden kayıt yaptırmak gerekiyor. Hem de saat vererek. Mesela Cumartesi 13.15 otobüsüne kayıt yaptırdınız diyelim, başka bir saatte gitme şansınız yok. Ellerinde listeler ile kontrol ediyorlar. Ayrıca unuttuysanız önden gelen mail ile kayıt olmayı sizi katiyen otobüslere almıyorlar. Genelde IRONMAN yarışlarında esneklik olur, insanlar rahat hissederler ama bu yarış tam tersi o kadar geriyor ki önden hata yaparsan yarışamazsın hissi basıyor. Ben bu sene o 22km lik yolu Bisiklet ile gittim hem de bisikletimi kontrol edip antrenman yapmış oldum. İsteyen o segmente tıklayarak ulaşabilir.

Bisikleti bırakıp yüzme denemesi yapmaya gitti. Ben Relay takımda Bisiklet çevirecektim sadece ama hem relay takım arkadaşım hem de öğrencilerim yüzme denemesi yapacaklardı. Bu arada bisikleti bırakmak için değişim alanına girerken sadece bu yarışta 2 senedir gördüğüm bir uygulamaya sıkı sıkı bağlılar. Yarış kemerinizde, numaranızı tutan 2 kıskaç haricinde mutlaka ortaya bir çengelli iğne takmak zorundasınız yoksa sizi değişim alanına almıyorlar. 2 tane Pro gelip bizden iğne istedi, o derece yani. Pro lara bile esneklik göstermediler.



Yüzme için göle gittiğimizde o kadar üşümüştük ki suya girmek istemedi kimse. Hem hava çok soğuk ve rüzgarlıydı hem de su 16-17 derece. Bu yüzden yüzmeden geri döndük.

Yarış sabahı saat 5.30 da transferler başlıyor finish alanından start alanına. yaklaşık 30dk yol sürüyor. Yarış start saati ise 7.40 dı ve rolling start olacaktı. Herkes kendi yüzme zamanına göre çıkacaktı. Bu uygulama son 2 senede denenen ve artık bir çok yarışta uygulanan bir yöntem ve bence de çok verimli. Start alanına geldiğimizde havanın soğukluğu ve 60km hızla esecek yağmuru düşünürken, değişim alanının önünde bekleyenleri gördük. Daha kimseyi almamışlardı içeriye. Ağaçları savuran bir rüzgar, 2 derece bir hava ve tepede yağmur bulutları ile aslında gergin bir bekleyiş vardı. Herkes ne giyeceklerini konuşuyordu. yaklaşık 10dk sonra değişim alanını açtılar ve anonslar başladı. Aşırı soğuk hava şartları ve hipotermi riskine karşı güvenlik amaçlı yüzme etabı iptal edilmişti. Etrafta dans edenler mi istersiniz, sevinçte holey çekenler mi ve bir o kadar üzülünler mi, değişik bir ortam. Aynısını Bahreyn de yaşamıştım, yarışın enerjisi kaçıyor ne olursa olsun. Neyse, hava o kadar soğuktu ki start saatini 8.30 da ilk start olacak şekilde açıkladılar ve her 10sn de 4 kişilik gruplar halinde numara sırasında göre herkesi çıkartacaklarını söylediler. Açıklanan saatlere göre ilk start 8.30 son start alacak kişi ise 9.45 olarak gözüküyordu. Bu sayede parkurda yığılmayı engelleyip, draft olayını engellemeyi planlamışlar. Ve bir anons daha yaparak otobüslerin son start saatine kadar bekleyeceğini, start saatinden 30dk öncesine kadar herkesin otobüslerde bekleyebileceğini sölediler. Benim start saatim 9.30 da ve bu anons geldiğinde saat 6.15 di. Otobüslerde yaklaşık 2 saat bekledikten sonra ufaktan heyecan arttı. Saat 8 de proları önden çıkartmaya başladılar. Biraz onları seyredip motive olup ufaktan açan hava ile yarış sırasında ne giyeceğimize karar vermeye çalışıyorduk. Rüzgar çok sert ve başta arkadan ortalarda yandan sonra ise kafadan gelecek bir şekilde esiyordu.

Nitekim start verildi. O gün de söylemiştim herkese, normal şartlar altında o hava şartlarında beni kimse antrenmana bile çıkartamazdı. O yüzden yarışan ve bitiren herkese ayrıca tebrik etmek lazım. Relay takımda olduğum için start sıramız en sondaydı. önümüzde yaklaşık 2500 kişi vardı. Öyle ya da böyle 2 saat 50dk da çevirebildim 90k yı, 242 watt ortalama ile. avr nabız 162..




Bisiklet parkuru hakkında söyleyeceklerim; Yaklaşık 1200m tırmanışlı bir yarış olarak çok sert bir yarış. Yarışın bir çok kısmı stabilize yol, hani şu Gloria IRONMAN de laf ettiğimiz yolun aynısı, hatta neredeyse 20km lik kısmı trafiğe açık. Yani seninle aynı anda arabalar ilerliyor aynı şeritten. Seni sollayıp önüne giriyor mesela veya senden yavaş önünde gittiği için solundan geçip arabanın önüne geçmen gerekiyor. Ve senin bunu yapmaya çalıştığın yol bir gidiş bir geliş 2 şerit, diğer şeritte trafik aksi yönde ilerliyor. Bunun haricinde çok teknik dönüşleri olan bir parkur. 2 tane çok ciddi kaza gördüm, onun haricinde 6-7 tane ufak tefek kaza. Genelde viraj alamayıp uçanlardı kaza yapanlar. Parkur zor olabilir ki zaten Aix parkurunun tırmanışlı olduğunu herkes biliyor ama rüzgar, trafik, asfalt kalitesi ve işaretlemelerin az oluşu iyice tehlikeli hale sokuyor parkuru. Düz yolda 250 watt üretip 15km hız ile gittiğim oldu =)  Hatta bir ara dağ yollarında arkamdan bir motor geldi, hakem sandım ama arkama gelip gaz filen açınca dönüp baktım motocross cu birisi parkurda gazlıyormuş. O derece yani. Vallahi bu parkuru 2.ci defa gördükten sonra Gloria parkuruna kimse edemez. Bir de bu yarış 3000 kişi ile 5 ay önce sold out oldu. Bisikletin son 4-5km si ise şehir içinde geçiyor. Tatsız bir şekilde hızlanamadan t2 ye ulaşmaya çalışıyorsun. T2 uzun bir cadde ve bisikleti teslim ettikten sonra değişim alanından geçip koşuya başlıyorsun.



Geçen sene 4 tur olan koşuyu bu sene 3 tur a indirip şehrin etrafında dolaştırmışlar. 235m tırmanış yapıyorsun koşuda. Kolay bir elevation değil o yorgunluğun üzerine çünkü zaten bisiklet parkuru bacakları çok yıpratıyor. O yüzden koşuda bu parkuru görmeden zaman hesaplaması yapmak hiç realist olmuyor maalesef.






Yarışın bitiminde finish alanı ve sporcu alanı gayet başarılıydı, ona bir şey söyleyemem. Yemek, Waffle, Cips, Bira vs vs ne ararsan vardı.

Genel olarak; Aix çok güzel bir şehir, Bisiklet parkuru çok zor ve tehlikeli, ayrıca sevimsiz. Koşu tırmanışlı ve bu parkur Personal Best yapmak için hiç uygun değil. Bir daha gider miyim? çok extrem bir şey olmazsa gezmeye evet yarışmaya hayır =)


Merak edene Garmin Bisiklet Datası https://connect.garmin.com/modern/activity/1151025253

Yorumlar

  1. Sevgili Göksen, 11 gün sonra Aix en provence'de yarışacağım, bana oldukça faydası olacak bir yazı olmuş. Çok teşekkürler. Yüzme umarım iptal olmaz yine :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

IRONMAN Kural ve Yarışma Rehberi

Normalized Power, Intensity Factor ve Training Stress Score

En Basit Anlatımı ile DOPİNG