IRONMAN Bahreyn 70.3 Yarış Raporu

Yarış planlamaları yapılırken 2015'de yarıştığım, Bahreyn yarışına gitmeyi düşünenlere ön bir bilgi olması amacıyla sizlerle paylaşıyorum bu raporu. 

Öncelikle belirtmeliyim ki Gloria IRONMAN 70.3 sonrası Bahreyn IRONMAN 70.3 te nasıl bir yarış yaşayacağımı çok merak ediyordum. Gloria 70.3 sonrası 1 hafta dinlenip hemen antrenmanlara

başladım. Havanın Bahreyn de sıcak olması, parkurun dümdüz olması ama rüzgarın çok olması gibi bir çok değişken vardı bu iki yarış arasında. Yarış Cumartesi günü yapıldı, Cuma ve Cumartesi tatil olduğu için yarış Bahreyn'e göre bizim Pazar günümüzde yapıldı yani. Son 15 gündür sürekli rüzgarı kontrol ediyorduk, saatte 33-42km/hız arası bir şiddette rüzgar var gözüküyordu.

Biz yarışa Perşembe gece geldik, Yani cuma sabah saat 2 gibi. Anca uyu-uyan derken Cuma günü saat 14 civarı expo alanına gittik ve hemen kayıt işlemlerimizi yaptık, bisikletleri hazırlayıp teslim ettik, kırmızı ve mavi yarış çantalarımızı verdik. Hava rüzgarlıydı ama yüzülebilir seviyedeydi. Antrenman yapanlar da vardı suda. 

Yarış sabahı saat 4 de uyanıp kahvaltı, son hazırlık derken saat 5.15 servisine binip yarış alanına gitmek için asansöre bindik. Bu sırada asansöre binen başka bir yarışmacı, yüzme etabının rüzgar sebebi ile ya kısaltılacağını ya da iptal edileceğini söyledi. O anda ilk defa rüzgarın etkisinin nelere yol açabileceğini anladık. Tüm yolculuk boyunca kafamızda soru işaretleri vardı. Yüzme olursa ne olur, olmazsa ne olur, kısa olursa ne olur vs vs. Yolculuk bitip servisten iner inmez yarış alanındaki anonsları duymaya başladık; "güvenlik sebebi ile yüzme etabı iptal edilmiştir, 7.45 den itibaren 15 er saniye ara ile Bisiklet etabı başlatılacaktır" . Gloria IRONMAN öncesi de hava şartlarından ötürü yüzme etabı iptali konuşuluyordu, Bahreyn de gözle gözüken dalga oranı çok değildi ama ciddi akıntı vardı. Bu sebeple güvenlik açısından iptal edilmiş. Bunun ülkemizde yaşansa yapılacak olan eleştiri ve konuşmaları tahmin bile edemiyorum. Evet bizde buraya Triatlon yapmaya geldik ama maalesef hava şartları yüzünden Bisiklete binip koştuk sadece ama yapacak bir şey yoktu. Bugün öğrendiğimiz bilgiye göre ise yüzme etabının iptalini organizasyon istemiş, yani yerel yöneticiler yüzme yapılsın demesine rağmen, ironman organizasyonu iptal kararı almış. 


Bu gelişme üzerine hemen nasıl start alınacağı konuşulmaya başlandı. Sudan çıktıktan sonraki çip noktasının gerisine toplandı tüm sporcular. Kaskları kafalarında, bisiklet ayakkabıları ayaklarında ya da isterlerse bisiklette veya ellerinde, saat 7.45 den itibaren her 15 saniyede bir 5 er kişilik karışık gruplar halinde start aldık. Yaklaşık 40sn Yüzme çıkışı bisiklet alımı arasını koşup T1 yapıp özetle bisikletleri alıp yola koyulduk. Ama öyle bir rüzgar vardı ki, yandan yediğimiz anda devirecek kadar çok. 


Parkuru günlerce analiz etmeye çalışmıştık, ilk 20km zor olacaktı, bol rüzgar alacaktık. Sonra yaklaşık 30km arkadan rüzgarla ilerleyip, son 40km de ise 2 tur aynı yerde git gel yapacaktık. O git gel alanda gidişlerde arkadan, dönüşte ise kafadan sağlam rüzgar gözüküyordu. Son 5km ise Formula 1 pistine girip orada bir tur atacaktık. İlk 45-50km aynen beklediğimiz gibi geçti, başta biraz zor ama orta kısımda arkadan esen ciddi rüzgar ile ortalamaları baya yükseltmişti. Gözünüzde şöyle canlandırın, önünüzde düm düz bir yol, 5-10km ileriyi görebiliyorsunuz. Çok zorlanmadan 45km hız ile gidebiliyorsunuz, ve bu yolu aynen geri döneceksiniz ve size vuracak rüzgarı kesen hiç bir şey yok. İşte böyle bir yolda, kafadan 35km hızla esen rüzgara doğru dönüyorsun ve aynı yolu bir kere daha geçeceksin ki F1 pistine girebilesin ve orada da rüzgar yiyorsun ayrıca ufak tefek in çıklarla. Yani parkurun orta kısmı çok kolay ve hızlıydı ama son 15km si yokuş tırmanır gibi zorlu ve yorucuydu. 


T2 girişinde gönüllüler bisikleti elimizden aldılar, hemen çantaya ulaşıp hızlı bir ayakkabı giymesi ile koşuya başladık. Koşunun kolay olmayacağı bisikletteyken belli olmuştu. Biz bisiklette rüzgara karşı giderken aynı yöne Pro erkekler koşmaya çalışıyorlardı. Ve o segment yarışın son 10k lık koşu bölümü, yani bacakların en yorgun olduğu yerler. Gelelim genel olarak koşuya; yarışın başı hızlı ama bir o kadar dönüşün olduğu bir alandı. İlk 3km yi pistin içinde sanki uzun pasaport kuyruğunda bir sağa bir sola zig zag çizermiş gibi koştuk. Sonra pistten çıkıp Doğal Yaşam parkına girdik. Oraya kadar rüzgar neredeyse hep arkamızdaydı, koşmak için aşırı efor harcamadan yüksek tempo tutturabiliyordun ama parka girdikten sonra rüzgarla beraber toz da koşmayı zorlaştırmaya başladı. Efor olarak aynı eforu harcasak da, yorgunlukla beraber tempolar düşmeye başladı. Hatta bir bölgede başka bir koşucunun draftına girip koşmak zorunda kaldım rüzgardan korunmak için. Son 3km yine ilk başta olduğu gibi tatsız bir şekilde git-gel'lerden oluşuyordu. Sıcak rüzgar ve birde bu zig-zaglar olunca mental dayanıklılık zorlanmaya başlıyor. 

Parkur hakkında aklımda kalan olumsuz bir kaç şey vardı, en önemlisi bisiklet parkurunda en hızlı olunan rüzgarın arkadan estiği yerlerde, tem gibi bir otobanın en sol yani en hızlı şeridi yarışmacılara ayrılmış gidiyorduk. O alanda başınıza teknik bir arıza gelse parkurdan çıkma şansınız yok çünkü yanınızdan 100km hızla arabalar kamyonlar geçiyor. Ayrıca en ufak bir hatada düşmek neredeyse ölüm tehlikesi, yerlerde bulunan beyaz ufak yol işaretleri ise çok büyük tehlikeydi bunun için. Rüzgar yüzünden zaten düz gitmek baya zordu, dubalara savrulanlar oldu parkur içinde. Büyük yaralanmalı kaza olmaması şans olsa gerek ki 5-6 yarışmacının aynen az önce belirttiğim sebepten büyük bir kaza yaptıklarını gördük. Ayrıca start ve finish alanının arası yaklaşık 50km idi, yarış oteli ise tam ikisinin ortasında. Transfer için iki tane küçük 16 kişilik minibüs ayarlamışlar. Fakat bisikletler ile binmeye kalkınca max 5-6 kişi binebiliyordu o da bisikletleri neredeyse kafalarına alarak. Yarış sonrası bu olay büyük sorun oldu. Yarış oteli ile finish arası 40dk araçla, bisikletle rüzgara karşı 2 saat minimum. Yaklaşık 300-400 kişi bu iki küçük minibüsün ring yapmasını bekledi. Biz önlerde olmamıza rağmen 2 saate yakın bekledik. Otele vardıktan sonra ödül törenine bir daha servise binip 30dk yol gitmek gerekiyordu ve hiçbirimizde o enerji ve istek kalmamıştı, onu geçtim, ödül töreninden sonra after party finish alanında yani 50km 1 saat ilerideydi. Bu konuda bence sınıfta kalındı. Bir çok kişi de bundan şikayetçiydi etrafımızda. Benim kişisel bir feedback im ise şu olur; Bahrain çok pahalı bir ülke bizim paramıza göre. Kendi adıma en büyük artım bu yarıştan sporcularım eğer bu yarışı seçecekler ise onlara nasıl bir antrenman programı uygulayacağım hakkında fikir sahibi olmam. Daha fazla detay isteyenler bana direk ulaşabilirler, seve seve paylaşırım bilgilerimi =)

Yarışın performans analizi ise şöyle oldu benim için;

Bisiklette 225 watt ortalama ile 2.23.11 çevirdim. Hafif olanlar için dezavantaj olan bir hava durumu vardı.Ağır yarışmacılar düz parkur ve rüzgar faktörü ile derecelerini baya iyi seviyeye çıkarttılar diye


düşünüyorum. T2 de baya hızlıydım, 53sn de koşuya geçiş yaptım. Koşuda ise Gloria ile bire bir aynı zamanı yaparak 1.37.28 ile tamamladım =) derece 4.03.11, Genel Klasmanda 88, Yaş grubumda ise 12.ci olarak yarışı tamamlayabildim. Sonuç detayına TIKLAYARAK ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IRONMAN Kural ve Yarışma Rehberi

Normalized Power, Intensity Factor ve Training Stress Score

En Basit Anlatımı ile DOPİNG