6 Mayıs 2016 Cuma

4 Eylül'e ne kaldı ki? IM 70.3 Dünya Şampiyonası

Cep telefonuma indirdiğim bir app sayesinde çok kolay ve hızlı bir şekilde, nerede olursam olayım telefonu açıp blog sayfasına birşeyler ekleyebiliyorum artık. Bu da bana 4 Eylül öncesi hazırlık sürecimi sizlerle paylaşabilmek için çok kolaylık sağladı.

4 Eylül'de ne var biliyor musunuz? IRONMAN 70.3 Dünya Şampiyonası!! Triatlona başladığım 2010-2011 sezonunda bir gün gidebilirmiyim dediğim 2 Dünya Şampiyonasından birisi. Triatlonla ilgilenenler biliyorlar ama bilmeyenlere kısa bir özet geçmek istiyorum. IRONMAN organizasyonu yılda yaklaşık 100 tane yarı mesafe ve 40 tane tam mesafe IRONMAN yarışı düzenliyor ve 2 tane de Dünya Şampiyonası. Birisi 100 tane olan Yarı Mesafe yarışların diğeri 40 tane olan Tam Mesafe yarışlarının. Bu 2 yarış hariç geri kalan her yarışa bütçe ve zamanın varsa katışabiliyorsun ama Dünya Şampiyonalarına sadece Qualify olanlar gidebiliyor. Peki nasıl mı qualify olunuyor? Her yarış belli bir sayıda Dünya Şampiyonası Slotu verir. Ve bunu yarışın web sitesinde duyurur. Örneğin benim gittiğim Florida 70.3 yarışı 30 slot veriyordu şampiyonaya. Bu 30 slot en kalabalık katılımın olduğu yaş grubuna en çok slot gelecek şekilde dağıtılır. Florida da benim yaş grubuma 2 Slot vardı mesela. Senin o yarışta ilk 2'ye girip o slotu alman gerekiyor demek bu. Ya da mesela ilk 2 de olanlar slotu almadı, o zaman rolldown denen şey oluyor ve slot bir sonraki yarışmacıya geçiyor yani 3.cüye ve 4.cüye.. Bu şekilde o yaş grubunun 2 slotu, slotu almak isteyen en hızlı 2 kişiye veriliyor. Eğer o yaş grubundan kimse almak istemezse, yine en kalabalık katılımın olduğu yaş grubuna o slot hakkı devrediliyor. Slot almak istiyorsanız yani slot şansınız olsun istiyorsanız ilk 10 hatta ilk 5 de yer almanız gerekiyor. Sonrası ise biraz şans, biraz gittiğiniz yarış ile alakalı. Ben Gloria da 15, Bahreyn de 12.ci oldum ama maalesef o 2 yarışta şans gelmedi. Ve Coach Sebastian Pedraza'nın akıllı yönlendirmesi ile Florida'da şansımı denedim. İlk 6-10 arasında yer alabilmek için uğraştım ama koşuda o gün enerjim beni 30.cu yapacak kadar vardı. Diğer bir deyişle o gün benden iyi 29 kişi vardı. Ama dedim ya şans da bir faktör ve 30.cu olmama rağmen rolldown dan slot bana kadar geldi ve Triatlon kariyerimin 2 ana hedefinden birisi kısmetse 4 Eylül'de Avusturalya'da gerçekleşecek.

Hazırlıklar başladı yavaş yavaş ve yarışa kadar olan takvim taslak olarak hazırlandı. Ara yarış olarak hem Coach Sebastian ile görüşmek hem de son durumumu görmesi açısından Pescara seçildi. 12 Haziran'da orada olacağım. Sonrasında ise bir İznik Triatlonu ve belki RunFire Cappadocia ile Avusturalya yolcusu olacağım. Arada yaz boyu 30 gün zarfında sponsorum Gloria Sports Arena'da kamp yapmayı planlıyorum.

Sezon başında ben bu sene Dünya Şampiyonasına gitmek istiyorum diyerek karşılarına çıktığım sponsorlarım, gidemesende biz senin arkandayız diyerek bana destek oldular. Özellikle Gravity Design, Gloria Sports Arena, Under Armour, Trek Türkiye ve Caffe Nero Türkiye ailesine çok teşekkür ederim. Desteklerinizi her an her saniye hissediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder