17 Eylül 2015 Perşembe

IRONMAN GLORIA 70.3 TURKİYE PARKUR İZLENİMLERİ

Dünyanın en büyük spor organizasyonlarında IRONMAN yarışı, 25 Ekim 2015'de ilk defa ülkemizde yapılacak. Bildiğiniz gibi IRONMAN yarışları iki ayrı mesafede yapılıyor; IRONMAN ve IRONMAN 70.3. Ülkemizde yapılacak olan yarış IRONMAN 70.3 olan yani, 1.9km Yüzme, 90km Bisiklet ve 21km koşudan oluşuyor.

Bu yarışın IRONMAN Lisans sahibi TURSET Project Management dan  Cem Adabük bana tüm yarışma parkurlarını gezdirdi ve tüm detayları anlattı. Şimdi sizlerle parkurlar hakkında detayları paylaşacağım.

Yüzme

İlk olarak Yüzme parkuru ile başlayalım. Parkur mesafesi bildiğiniz gibi 1900m olacak. Yarışma Belek Beach Park sahilinden başlayacak. İlk değişim alanı da burada olacak. Start ve Finish farklı lokasyonlarda olduğu için 2 ayrı değişim alanı olacak yarışta. Yarış Dikdörtgen ve Saat yönünde bir güzergah izleyecek yani dubalar sağ kolumuzda kalacak hep. Yüzme tek tur olacak ve suya giriş ile sudan çıkış yerleri arasındaki mesafe yaklaşık 200-250m civarı. Yarış doğal olarak denizde yapılacak =) ve tuzlu su olacak, hani biliyoruz ama yine de yazmakta fayda var. O tarihlerde su sıcaklığı 24 derecenin altında seyrediyor, Buradan ortalama su sıcaklıklarına ulaşabilirsiniz. Bu sebeple Wetsuit kullanımı %90 ihtimalle serbest olacak.

Transition 1

Sudan çıktıktan sonra yaklaşık 200m sonra ilk değişim alanına geliyorsunuz, Burası dümdüz bir alan ve hiç eğim yok. Sonrasında Bisikletinizi alıp çıkacağınız yere kadar bir 200m yolunuz daha var. Yani tüm giriş çıkış ve değişim çantaları 400m içerisinde olacak. İlk olarak size ait olan eşyaların bulunduğu çantalara ulaşacaksınız ve kıyafet değişimi kask, yarış kemeri ve ayakkabı giyildikten sonra bisikletinize ulaşacaksınız. Kısa bir yol kat edip, Belek Beach Park çıkışında Bisiklet'e binmiş olacaksınız.

Bisiklet

Yaklaşık 5km süren çıkışın başı
Bellek Beach Park çıkışından sonra yaklaşık 500m gidip ilk ışıklardan sola dönüyor ve parkura giriyoruz. Sola döndükten sonra aynı zamanda Koşu parkurunun bir parçası olan 5km lik düz bir yol bizi bekliyor. Gloria Sports Arena önünden geçer geçmez sağa Serik yoluna dönüyoruz ve yine bir 5km buradan devam ediyoruz. Bu kısım hızlı olacak. Serik şehir içine girip kısa bir sürüş sonrası Antalya-Alanya yoluna sol koldan bağlanıyoruz. Yine buradan yaklaşık 3-4km düz ve hatta hafif iniş olan hızlı bir bölüm geçip, Aspendos tabelasından girip yaklaşık 500m sonra sağa dönüp bir taş köprüden geçiyoruz. Köprü çıkışı ana caddeye paralel bir yoldan geçip 500m sonra tekrar Antalya Alanya anayoluna bağlanıyoruz. Buradan bir 5km daha gidiyoruz ve Soldan Taşağıl kavşağından içeri giriyoruz. Buraya kadar parkur hem hızlı hem de asfalt kalitesi çok iyi. Bu kavşak dönüşünden sonra sol yani normalde araba geliş şeridinden gideceğiz. Sağ şeride göre daha iyi bir yol. Asfalt, Soğuk Asfalt denen, Mıcırın asfalta gömülü olduğu şekilde bir yol. Evet biraz titreyeceğiz, bazı yerlerde yol daralacak ama yurtdışında yapılan IRONMAN yarışlarında da bu tarz asfaltta yarıştığımız oldu. Sadece bunu bilerek gelip, ona göre antrenman yapmak lazım. Taşağıl girişinden sonra yaklaşık 2.ci km de sola bir dönüş var ve sonrasında rolling parkur başlıyor. Evet, parkurun buraya kadar olan kısmında güzel bir hız yapmış olabilirsiniz ve ortalamanız 35 üstü olabilir ama bundan sonra 75.ci km ye kadar sürekli inen ve çıkan mükemmel bir doğası olan yollardan geçeceğiz. Bu noktadan sonra Aspendos'a gelene kadar asfalt kalitesi aynı. Antrenmanları mutlaka Stabilize yolda yapmaya çalışın ve alışın buna. Genel olarak bakarsak 780m elevation kazanımı var parkurda.

Edit : IRONMAN Gloria 70.3 Parkur Antrenmanı. İlk 45k da 2 ufak çıkış var. Sonra ise asıl in çıklar başlıyor. 4km lik %3 ile başlayan ve sonda %10 a ulaşan eğimli ilk çıkış sonrası yaklaşık 4-5km iniş var, içinde teknik dönüş yani S viraj olan, dikkatli dönülmesi gereken bi yer var. Sonrasında dönüş noktasına kadar %6-8 ortalama 4-5km lik çıkış daha var. En dik yeri %12-14 civarı. Tepe noktası Parkurın dönüşe geçildiği yer ve inişle başlıyoruz tekrar. Çok tatlı sert olmayan S ler yaparak iniyoruz. Teknik seviyesi orta ve üstü denebilir. Üzerine yaklaşık 5-6km lik bir tırmanış başlıyor, ortalaması %7-10 arası. Burada inişte teknik dönüş yaptığınız yeri içeriden dönmek zorundasınız ve o virajda eğim anlık olarak 14-15 lere çıkıyor ve sonrasında 2k daha devam ediyor, arasında çok ufak bacak dinlendiren bir iniş var ama. Sonrasında ilk tırmandığın 4km lik çıkışı geri iniyorsun. Burası düz bir iniş teknik istemiyor. Asfalt ise mükemmel seviyede değil ve bazı yerlerde rahatsız edebiliyor. Ama araba ile geçerken hissettiğimiz sallantıdan daha gidilebilir.

Panaromik olarak sürekli bu şekilde ilerliyoruz
Ne çok fazla ne de az. Yokuş antrenmanı yapmakta fayda var. 32 ile 65km'ler arasında gidiş geliş aynı yolu kullanacağız. Yani giderken çıktığımız yerleri geri dönüşte ineceğiz. Aklımda kalan 2-3 tane U dönüşü vardı. Buralara uyarı levhaları ve bizleri yönlendiren ve uyaran gönüllüler konulacakmış. Sonrasında ise bizi Aspendos'a götürecek yola bağlanacağız. Yine kısa bir çıkış ve üzerine köprü geçişi olan 3km lik bir alan bizi bekliyor. Parkurda kötü yol diyeceğimiz tek yer burası şuanda. Asfalt atılmış ama oturması bekleniyor. Turset yetkilileri haftada en az 3 kere tüm parkuru gezerek çalışmaları takip ediyor ve bilgi alıyor, gözlerimle gördüm. Halen asfalt atılan yerler var bu arada. Aspendos önünden sonra asfalt artık normale dönüyor ve yaklaşık 5km'lik hızlı bir segmentten sonra tekrar Alanya Antalya yoluna bağlanıyoruz. 5k düz gittikten sonra sağa Serik şehir içne girip geldiğimiz yolu aynen geri dönüyoruz. Şuan halen çalışmalar devam ettiği için yaklaşık 97km lik bir parkur yaptık. Serik çıkışından sonra Gloria Sports Arena'ya kadar olan yol yine çok güzel asfalt ve hızlı olacak. Gloria Sports Arena içerisindeki antrenman Futbol sahasına gelince Bisiklet parkurumuz sona eriyor.

Parkurun en sert çıkışının olduğu nokta, inişte U dönüş, Çıkışta ise yaklaşık 5km çıkış var

Transition 2

Bir Futbol natrenman sahasında yani çimlerin üzerinde bisikletleri bırakıp hemen otelin arkasından koşu parkuruna başlıyoruz.

Koşu

Gloria Sports Arena Futbol antrenman sahasından başlayıp, otelin arkasından dolaşıyoruz. Sonrasında otelin arka kapısından çıkıp direk karşıya Belek şehir merkezine giriyoruz. Yaklaşık 200m sonra Sağa dönüp dümdüz devam ediyoruz ve 1-1.5km sonra ana yola bağlanıyoruz. Burası aynı zamanda bisiklette kullandığımız yol. 2km civarı aynı yolu kullanıyoruz. Sonrasında Işıklar karşımıza çıkıyor ve küçük bir sağ-sol yapıp Gloria Golf sahasına doğru devam ediyoruz. Gloria Golf'e sağ taraftan girip hemen küçük bir alt geçitten soldaki golf sahalarına geçiyoruz. Burada 800m git-gel yapıp tekrar aynı yoldan geri dönüyoruz. Yani 10.5km lik 2 tur yapıp 21km olduğunda Gloria Sports Arena'da ana Futbol sahasında Finish çizgisine ulaşıyoruz. Burada çok güzel bir yeşil alan ve yarış sonrası alan bizleri bekliyor olacakmış =)  Koşu düm düz olacak, sadece Golf sahası içine girerken alt geçite in çık var o da sayılmaz.

Parkur görsel bir şölen olacak o kesin. asfalt ise bir çok kişinin şuan dilinde olan bir şey. Bu sezon IM Aix En Provance 70.3 yarışında yarışan birisi olarak net bir şekilde söyleyebilirim ki orasının asfaltı buradan çok daha kötüydü. Toplam 4 IM ve 9 IM 70.3 koşmuş birisi olarak diyebilirim ki, Panaroma harika olacak, Taşağıl girişi ile Aspendos çıışı arasındaki yolda yemyeşil bir görsel şölen olacak. İtalya ve Fransa'da yarıştığım asfalt kalitesi buradan kötüydü, Turset firması çok ciddiye alıyor olayı ve herşey eksiksiz olsun diye canla başla çalışıyorlar. Tavsiyem ise; İmkanı olanlar parkuru mutlaka bir kere yapsınlar yarıştan önce.